Xiaomi Redmi Note 7 ürün incelemesi (Xiaomi Redmi Note 7 yorumlar)

Son yıllarda dolar kurunda yaşanan artış nedeniyle ithal akıllı telefon fiyatları da yükseldi. Bu nedenle alım gücü düşen vatandaş daha uygun fiyata kaliteli ürün arayışına girdi. Tabi düşük fiyata kaliteli ürün bulmak öyle her zaman kolay olmuyor. Bu yazımızda fiyatına rağmen kaliteli bir telefon modelinden bahsedeceğiz.



HEM DAYANIKLI HEM DE 48 MP ARKA KAMERAYA SAHİP

Akıllı telefon alana kadar bir süre ürün incelemelerini takip ettim. İlk kez akıllı telefon alacağım için hem fiyatı uygun, hem de beklediğim özellikleri karşılayacak bir telefon modeli bulmaya çalıştım.

Telefon alırken önceliğim dayanıklı olması ve kamera çekimlerinin iyi olmasıydı. Bir çok ürünü eledikten sonra Xiaomi Redmi Note 7’de takılı kaldım. 48 mp arka kamerası, benim bu telefon hakkında yayınlanmış videoları ve yorumları daha fazla incelememe neden oldu. Aynı fiyatlarda 48 mp kameraya sahip başka bir telefon yoktu. Kamera almak istesem yine en az 1000-1500 TL’yi gözden çıkarmam gerekecekti. Bu nedenle akıllı telefon almaya yönelmiştim ve bir telefonda aradığım özelliklerin ilk sırasında dayanıklılık ve kamera kalitesi vardı.

TELEFONLA KARPUZ KIRILAN O VİDEO!

Çeşitli videolar izledim ve bu videolar arasında en çok dikkatimi çeken Xiaomi Redmi Note 7 ile karpuz kırılan bir videoydu. Benzeri Türkiye’de de çekilen videoda telefonun dayanıklılığı bir kez daha kanıtlanmıştı. Telefonla karpuz kırılıyor, ceviz kırılıyor, çivi çakılıyor ama telefonda hasar oluşmuyordu. O kadar çabaya rağmen en sonunda telefonun camına tencere kapağıyla birkaç vuruş yapılıyordu ve cam nihayet kırılıyordu. Bu videolar ve bazı yorumları okuduktan sonra telefonun ne kadar dayanıklı olduğunu gözlemlemiş oldu.


KAMERASI GÜNDÜZ ÇEKİMLERİNDE BAŞARILI ANCAK GECE ÇEKİMLERİNDE YETERLİ DEĞİL

Xiaomi Redmi Note 7’nin 48 mp kamerası 1500 TL’ye alabileceğim hiçbir telefonda bulunmuyor. Hatta 2000 üzeri telefonlarda da 48 mp kameranın olduğunu görmedim. Telefonun kamerasıyla yapılmış bazı kayıtları bulmaya çalıştım. Türkiye’den iki Youtube kanalında bu konuyla ilgili incelemelere denk geldim. Öncelikle gündüz yapılan çekimlerde kameranın gayet başarılı olduğunu gördüm. Hem foto hem de video çekiminde arka kamera gerçekten başarılıydı ancak gece çekimlerinde aynı başarıdan bahsetmek mümkün değil. Telefon kamerasının hakkını verebilmek için kesinlikle ışığa ihtiyaç duyuyor. Telefonu aldıktan sonra da o Youtube kanalındaki gibi gece çekimlerinde başarılı olmadığını gördüm ancak gündüz çekimleri kesinlikle iyiydi. Gece çekimlerinde ışık olmadan kaliteli çekim yapan bir akıllı telefon var mı bilmiyorum ancak ışığı yakalaması halinde bekleneni veriyor.

KAPAK RENGİNE ÇOK TAKILMAYIN

Xiaomi Redmi Note 7 mavi ve siyah kapaklı ürünleriyle satışa sunulmuş. Ben başka bir rengine denk gelmedim. Mavi olanını seçtim ve daha az ödemek isteyenler siyahı seçebilir. Bence iki renk de kaliteli. Mavi diye diretmeye gerek yok.

Telefonu aldığım dönemlerde mavi kapak için en düşük fiyatı trendyol sitesi veriyordu. 1.499 TL’ye telefonu sipariş ettim ve çok gecikmeden adresime ulaştı. Bu ücrete kargo fiyatı da dahil. Telefonun yanı sıra şarj aleti, arka kısmı koruyan kılıf, garanti belgesi ve kullanma kılavuzu geliyor. Telefon için kulaklık gelmiyor. Arka kısmı koruyan kılıf ne yazık ki arka kamerayı kapatmıyor.


ÖNEMLİ UYARI

Telefonu sipariş etmeden önce izlediğim videolardan birinde arka kameranın biraz dışarıda kaldığı ve bu nedenle çizilmemesi için koyduğunuz yere dikkat edilmesi uyarısı vardı. Gerçekten de telefonun arka kamerası çizilmeye çok müsait bir şekilde çıkıntılı yapılmış. Bu saçmalığa başka telefonlarda da denk geldim. Bu nedenle telefonun arka kamerasını da kapatacak bir ürün almalısınız ya da telefonunuz bir yere koyarken dikkatli olmanız gerekiyor. Kameranın bu şekilde yapılması telefonun görüntüsünde herhangi bir olumsuzluğa neden olmuyor.

TELEFONUN BAZI ÖZELLİKLERİ

Telefonun özelliklerine başka sitelerde de ulaşmanız mümkün bu nedenle kısaca benim ilgilendiğim özelliklerinden bahsetmek isterim.

Kamera ve dayanıklılığı konusunda beni kesinlikle tatmin eden bu telefonun ram’i 3 gb. 32 gb dahili hafızası olan telefonun 64 gb’lik ürününü seçmeniz halinde ram 4 gb.

Pil konusunda da kesinlikle başarılı bulduğum Xiaomi Redmi Note 7 yüzde yüz şarj yaptıktan sonra 2 gün dayandı. Oyun oynayanlar için bu süre kısalabilir ancak bir akıllı telefonun o kadar internete bağlanmama rağmen bu kadar dayanması büyük bir avantaj.



Telefonun menüsünde geçişler çok iyi. Bazı videolarda yavaş olduğu söylenmiş ancak kesinlikle takılmalara filan denk gelmedim. Hiçbir uygulamada da sıkıntı yaşamadım.

Xiaomi Redmi Note 7 hakkında sorularınız olursa yorum kısmına sorunuzu ve mail adresini yazarak bilgi alabilirsiniz.

NOT: Bu arada telefonu kullanalı henüz 1 ay oldu ve diğer günlerde telefonla ilgili herhangi bir aksilik yaşarsam bu makaleye ekleyeceğimi belirtmek isterim.

Yorumlar